vrijdag 2 juli 2010

Heilig mapje

Al jaren val ik in op de administratie voor Tanja. Bij zwangerschapsverlof, ziekte of vakantie spring ik bij waar nodig. Ook aankomende vakantie periode is dit het geval. Omdat er vaak lange tijd tussen zit zakt het één en ander nog wel eens weg. Daarom schrijf ik elke handeling, punt en komma op in een ouderwets geschreven handleiding: Mijn "heilige mapje" zoals ik het noem. Al die jaren bewaak ik 'm alsof het m'n kind is. Meestal veranderd er wel weer wat en dan is het strepen, pijltjes en sterretjes zetten met verwijzingen naar een ander plekje op de pagina. Het zou veel handiger zijn als ik de hele boel eens digitaal zou opslaan maar ik ben gewoon gehecht aan mijn ouderwetse mapje dat ook door andere collega's gebruikt wordt merk ik zo af en toe. Dus voorlopig laat ik het lekker zo. Kom maar op met de bestellingen, giro's, post, titelzendingen, nota's, herinneringskaarten, hitlijsten, facturen, labels en reserveringskaarten. Met m'n mapje gaat het wel weer lukken deze zomer....

4 opmerkingen:

  1. Kostbaar mapje!
    Wat ook kan (en kost ook niet veel tijd):
    Jouw mapje scannen, vervolgens uploaden naar je google docs. Het is dan ook altijd en overal te raadplegen.
    Als je wilt, laat maar weten; ik help je er wel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat nou als jouw HEILIGE mapje wegraakt? In de oud papierbak of iemand ontfermt zich er over en het komt nooit meer terug?
    Dan is het @#$%^&* geblazen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koester jij je mapje nou maar hoor Joke!
    Heb ook zo'n heerlijk mapje met door mij gelezen boeken! Straks na "Library Thing" blijf ik toch van mijn boekje houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oja, het mapje. Daar ben ik ook zo blij mee af en toe. Daar ben ik ook zuinig op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen