woensdag 21 april 2010

Bofkont


Stofzuigen, ramenlappen, stof afnemen, badkamer en toiletten soppen het maakt haar allemaal niets uit, ze doet het met veel plezier. Bijna wekelijks wordt mijn moeder door mijn vader naar Rijnsburg gebracht om mij een ochtendje te helpen met allerlei huishoudelijke klussen. We drinken altijd eerst gezellig met z'n drieën een bakkie koffie en gelijktijdig gaat het wel en wee van de familie of vrienden over tafel. Daarna gaat pap z'n dingen doen en wij gaan aan de slag met een emmer sop of stofzuiger. Het is onstaan zo'n 12 jaar geleden in de periode dat ik van voor niet meer wist dan ik van achter leefde. Omdat toen de strijkmand overliep, de wc te vies werd om er nog op te zitten en je niets meer zag door de ramen, vond ze het welletjes en nam ze me bijna letterlijk bij de hand. We hebben samen heel wat gepraat en gejankt en ondertussen was er toch van alles en nog wat in het huishouden gedaan. Toen het na een poos beter ging en ik haar zei dat het niet meer hoefde was ze bijna beledigd. Nee hoor als ik het niet vervelend vond bleef ze gewoon komen. Volgens mijn moeder zijn deze ochtenden heilig... Gelukkig heeft het praten en janken plaats gemaakt voor gezellig kletsen en lachen. En stiekem zijn deze ochtenden voor mij ook heilig! En besef ik terdege dat ik een ontzettende bofkont ben met zulke schatten van ouders!!

1 opmerking: