vrijdag 4 juni 2010

Valkenburgs Pontje

Sinds ik in Rijnsburg woon maak ik bijna wekelijks gebruik van het Valkenburgs Pontje. Voor mij ideaal want dan ben ik op de fiets in 5 minuten in de bieb van Valkenburg of van Valkenburg weer thuis. Zo ook vandaag op deze zonnige vrijdag. Na het werk fiets ik naar het voetveer en zie dat hij op het punt van vertrekken staat. Ik trek snel een sprintje om nog mee te kunnen, stap van de fiets en zet snel de eerste stap op de pont. Terwijl ik de bewuste stap zet drijft de pont zachtjes weg, en daar hang ik....met één been op de pont en de ander nog op de kant. De motor van de pont was oververhit en wilde niet starten, om 'm aan de praat te krijgen had de "schipper" de boot in z'n vrij gezet waardoor hij door mijn stap weg dreef. Help! In gedachten zag ik mezelf (inclusief fiets) al in de plomp liggen. Ik weet nog niet hoe ik uit de spagaatstand ben gekomen máár ik heb het droog gehouden. De "schipper" van de MareGroep was de hartverzakking nabij, zelf heb ik helemaal dubbel gelegen. Het was maar goed dat er weinig mensen waren want die hadden 't bij het zien van deze scene vast niet droog gehouden. Als het gefilmd zou zijn was het een leuk item voor "De Leukste Thuis" geweest vrees ik.......

4 opmerkingen:

  1. Levensgevaarlijk; weet je zeker dat Franssie niet achter een boom stond?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou je het zegt....dat zou ook nog kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Drs. P heeft er nog een prachtig lied over gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=ygvkZ35Z0-0

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nounou Joke, wel erg enthousiast he.
    Is het lekker weer, probeert ze meteen een duik in de Rijn te nemen..
    de volgende keer mag je wel een handdoek meenemen ;)

    BeantwoordenVerwijderen