woensdag 1 maart 2017

Wellington

Als we vlak bij de haven aan het ontbijt zitten zien we de veerboot al liggen. We moeten om 09:45 uur inchecken en om 10:45 uur varen we als het goed is naar de overkant. Naar Wellington op het Noordereiland om precies te zijn. Nog met een kopje thee en een broodje voor ons neus krijg ik van Piet de vraag: ‘Weet jij zeker dat we ons pas om 09:45 uur moeten melden?’.... ‘Ja, hoezo?’ klinkt mijn wedervraag. Er wordt naar de haven gewezen en als ik me omdraai zie ik de veerboot vertrekken.... Nee hé, het zal toch niet zo zijn dat ik verkeerd gekeken heb?! Ik heb wel enige reputatie. Al weet ik haast zeker dat ik goed gekeken heb slaat toch de twijfel toe. Maar de papieren liggen wat verderop in de auto, en hoe dan ook, we kunnen er nu toch niets meer aan veranderen. Ik kan jullie verzekeren dat ik heel erg opgelucht was toen ik iets later een andere veerboot aan zag komen varen....toch goed gekeken blijkbaar. En inderdaad, toch goed gekeken!! 

 
De overtocht ging prima. Wat een mazzel dat er weinig wind staat. Deze boottocht door Cook Strait staat namelijk bekend om zijn onvoorspelbaarheid door de smalle doorgang via de prachtige Marlborough Sounds.





Na 3 uur staan we op het Noordereiland. Waar wij onze eerste indrukken opdoen met mooie gebouwen of leuke winkels ziet Cees gelukkig de, voor hem heel belangrijke, eerste restaurants. ‘Goed eten is het belangrijkste van de dag’ is zijn motto.... Tja dat is voor ons geen nieuws, hahaha.


De B&B waar we de komende twee dagen slapen ziet er prima uit. De hostess is een elegante, wat oudere dame. Ze komt oorspronkelijk uit Aerdenhout en is op 18 jarige leeftijd met ouders en broers en zussen naar hier vertrokken. Als ze gaat vertellen is ze niet meer te houden...in no time weten we haar hele levensloop. Aan de ene kant hebben we ze zoiets van: We willen de stad in!. Maar aan de andere kant is het zo’n leuke vrouw dat we haar niet willen onderbreken. Uiteindelijk gaan we tegen vijven de stad pas in en doen we te voet een eerste indruk op van de hoofdstad van Nieuw Zeeland.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten