donderdag 9 mei 2019

Malaga

Gistermiddag na een goede vlucht aangekomen in Malaga. Vanaf de luchthaven was de huurauto snel geregeld. Het was wel "een dingetje" om bij het geboekte hotel te komen....er was namelijk een belangrijke hoofdweg opgebroken. En omleidingen in het Spaans, daar zijn wij niet zo goed in is gebleken. Uiteraard zijn we er uiteindelijk wel gekomen gelukkig. Gisteren direct de stad al een beetje bekeken, lekker gegeten, gedronken en na afloop in een Ierse Pub Ajax-Tottingham gekeken. Over de uitslag hebben we het maar niet meer.....

Vandaag op een leuk pleintje zitten ontbijten, daarna de ruïne van een Romeins theater bij Alcazaba bekeken. Vervolgens de berg opgeklommen om meer te zien van het Castillo de Gibralfaro. De restanten van dit kasteel bieden een mooi uitzicht over de stad en de haven.

Na de lunch lopen we door een ander deel van de stad, met mooie tuinen en de haven met enorme cruiseschepen.

Aan het einde van de middag gaan we een uurtje naar het strand, heerlijk! Over het weer hebben we op dit moment geen klagen. Onderweg naar het hotel gaat Piet naar de Barbier. Dat waren we in alle hectiek thuis vergeten.

Vanavond de stad weer doorkruist, we hadden vanmiddag een gezellig pleintje gezien met leuke eettentjes. Maar helaas....niet te vinden. Uiteindelijk zijn we ergens anders neergestreken. En drie keer raden...we zijn klaar, steken een straatje over en daar was het pleintje. Morgen maar in de herkansing.

Met de foto's wil het helaas (nog) niet lukken, hopelijk morgen.....

Malaga

1. Gezellig om mee te lezen met de foto’s van de app erbij, genieten!