dinsdag 21 februari 2017

Dunedin

Een half uur voor onze wekker gaat word ik wakker van de wekker van de buren. Het ding blijft zo’n beetje om de paar minuten afgaan. Hallo...kunnen ze het ding niet uitzetten? Als ik ‘m hoor moeten zij er toch zéker ook een keer van wakker worden. Piet hoor ik er niet over. Als ik het er na een uur met hem over heb (ik hoor ‘m nog steeds) schiet hij in de lach. Hij helpt me uit de droom: ‘Dat is geen wekker, maar een vogel’. Ik kan het haast niet geloven, maar als ik mijn hoofd uit de deur steek hoor ik het inderdaad ook hahaha. 
 

Na het ontbijt rijden we van de westkust richting de oostkust. De oversteek gaat over rustige wegen in een glooiend landschap. Duizenden schapen en koeien zien we voorbij komen. Er zijn veel landbouw- en veeteeltbedrijven.


Ongeveer 100 km voor Dunedin, onze eindbestemming voor vandaag, zakken we wat naar het zuiden af om Nugget Point te bekijken. De laatste 9 km ernaar toe is de weg onverhard. Ondanks dat we daar heel zachtjes rijden is er toch een diepe kuil die Piet niet ziet. Met een enorme knal komen we tot stilstand, we schrikken ons rot! De moter stopt er ook gelijk mee en wil niet meer starten. Jeetje hoe kan dat nou? Na een paar keer proberen krijgt Piet ‘m gelukkig toch weer aan de praat. Waarschijnlijk is het een soort onderbreker of iets dergelijks geweest, we hebben geen idee. De auto is gelukkig nog heel en we kunnen onze weg verder vervolgen



Nugget Point is werkelijk prachtig!!


Hierna rijden we door naar Dunedin. Deze studentenstad is de oudste van Nieuw Zeeland. We struinen er wat rond, maken foto’s (o.a. van het station), drinken een biertje en zoeken een gezellig restaurant op om een hapje te eten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten