woensdag 16 juli 2014

Vancouver


De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Het eerste deel van onze reis zit er op. Vandaag vliegen we vanuit Québec naar Toronto en daar vandaan naar Vancouver in het westen van Canada. Omdat we een half uur vertraging hebben op onze eerste vlucht wordt het rennen voor de tweede. Onderweg worden we al omgeroepen horen we. Bij de gate blijkt dat we in Québec van de vlucht naar Vancouver zijn gehaald en geen stoelnummer hebben terwijl er wel een stoelnummer op onze boardingpass staat?  Gelukkig is het “probleem” snel verholpen en krijgen we toch alle twee een plekje toegewezen. Helaas niet bij elkaar maar dat overleven we wel….. Piet zit ergens op rij 16 en ik op 24 naast een Indiër die samen met zijn ongeveer 100 jarige vader reist. De oude man heeft een baard tot aan zijn navel en is niet meer in staat om op te staan als ik naar mijn stoel moet. Met een hoop gedoe zit ik uiteindelijk. Tas naast me want daar was in de bagagerekken geen plaats meer voor, ook goed. Nog niet eens opgestegen bleek onze hoogbejaarde medereiziger het behoorlijk benauwd te hebben. Hij kucht en rocheld aan één stuk door!! Poeh ik word er al snel behoorlijk misselijk van. Hoe ga ik dit vierenhalf uur volhouden? Na een uurtje komt Piet met een verlossend antwoord. De vrouw die naast hem zit wil wel met me ruilen, omdat ze het sneu vind dat wij gescheiden zitten. Yes!! Ik weet niet hoe snel ik weer over het oude baasje moet klimmen.  Arme mevrouw die wilde ruilen….maar ja ze wilde zelf. Hierna ging de vlucht verder prima! Na het ophalen van de auto rijden we naar ons hotel in Vancouver. De tijd is hier trouwens 3 uur teruggezet. We zitten nu op 9 uur vroeger dan bij jullie in Nederland. In eerste instantie vinden we het jammer dat we wat kort tijd hebben in Vancouver maar na vanmiddag en vanavond hebben we het eigenlijk wel een beetje gezien. Het is een super moderne stad met veel hoogbouw en een druk centrum waar je goed kunt shoppen. Al wandelend komen we o.a. in het oudste deel van de stad, Gastown. Daar zien we de beroemde en oudste stoomklok van de wereld.
 
Het tochtje langs de boulevard en de haven is ook de moeite waard.


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten